Nyt bibliotekssystem

tir, 29/11/2016 - 09:48
Aarhus Kommunes Biblioteker skifter til nyt Bibliotekssystem den 5.-7. december. Læs her hvad det betyder for din brug af bibliotekets tilbud.

I de dage kan du ikke 

  • Reservere, forny, låne eller aflevere materialer - hverken på aakb.dk, på app'en "Biblioteket", på  de åbne/selvbetjente biblioteker eller ved personalet
  • Logge ind på aakb.dk
  • Betale mellemværender
  • Oprette dig som bruger via NemID på aakb.dk, eller blive oprettet som bruger ved personligt fremmøde.
  • Bestille materialer via bibliotek.dk

MEN

  • Åbningstiderne er uændrede på bibliotekerne og på Dokk1 - både med bemanding og uden bemanding
  • NemBS med udvalgte borgerserviceydelser er åbent som normalt. 
  • Borgerservice på Dokk1 er åbent som normalt
  • Arrangementer bliver afholdt som planlagt
  • Du kan benytte eReolen, Filmstriben, Zinio, PressReader og andre databaser
  • Du kan logge på SmartAarhus - Aarhus WiFi med dit bibliotekslogin eller bruge nogle af de andre muligheder. Læs mere her.

Bibliotekssystemet
Biblioteks nye system er et nyudviklet bibliotekssystem, som 96 af landets 98 kommuner har valgt at satse på. Systemet anvendes både af biblioteker og pædagogiske læringscentre. De fleste fordele er i forhold til bibliotekets daglige drift og administrative processer. Som bruger vil du umiddelbart kun mærke små forandringer.   

Afleveringsfrist i forbindelse med lukkeperiode
Ingen udlånte materialer har afleveringsfrist i perioden 5. til 13. december. Reserveringer, som er klar til afhentning vil have sidste afhentningsfrist tidligst den 14. december.

Vi beder dog om lidt tålmodighed med os, da der vil kunne forekomme gener i forbindelse med overgangen til det nye system.

Vi beklager de gener, det må medføre.